Kurzy, školení a semináře kategorie Mzdy, sociální a zdravotní pojištění, pro firmy, na míru, firemní vzdělávání, konference.
Více.
Mzda
Je peněžní ohodnocení pracovního výkonu. Mzda je vyplácená ve výplatním termínu zpětně. Jedná se o plnění peněžité hodnoty poskytované zaměstnavatelem zaměstnanci/pracovníkovi.
Mzdové účetnictví je část účetnické agendy související se zaměstnáváním pracovníků daného účetního subjektu. Obsahuje mzdovou a personální evidenci, výpočet základní mzdy, srážek ze mzdy, daní ze mzdy, sociálního pojištění, zdravotního pojištění a dalších odvodů.
Výstupem mzdového účetnictví jsou podklady pro vyplacení a evidenci mzdy pracovníkovi (výplatní páska, výplatnice, příkaz k úhradě), podklady a přehledy pro správu sociálního zabezpečení, dále pro zdravotní pojišťovny, finanční úřady, pro instituce zákonného pojištění zaměstnavatele, úřady práce a podobně.
Výstupy mzdového účetnictví jsou účtovány ve finančním účetnictví zaměstnavatele, dále případně tvoří podklady pro manažerské účetnictví, nákladové účetnictví atd.
Kategorie Mzdy, sociální a zdravotní pojištění obsahuje školení:
- Mzdy, mzdové účetnictví, školení pro mzdové účetní
- Sociální pojištění
- Zdravotní pojištění
Kurzy mzdového účetnictví obvykle obsahují:
- Teoretický základ mzdového účetnictví – právní předpisy
- Praktické příklady ze mzdové praxe, procvičování
- Upozornění na obvyklé chyby ve mzdovém účetnictví
- Ukázky a příklady mzdových formulářů a jejich vyplňování
- Zodpovězení nejčastějších dotazů z mzdové problematiky
- Aktuality v mzdovém účetnictví
- Využití účetních systémů a programů
Hlavní milníky mzdového účetnictví:
Vznik nové firmy – přijetí prvního zaměstnance
- Registrační povinností zaměstnavatele při přijetí prvního zaměstnance
Vznik pracovního poměru
- Povinnosti související se vznikem pracovního poměru
- Osobní spis zaměstnance
- Konkurenční doložka
Měsíční povinnosti mzdové účetní
- Činnosti na konci měsíce
- Výpočet čisté mzdy
- Pojistné na sociální zabezpečení
- Zdravotní pojištění
- Dávky nemocenského pojištění
- Srážky ze mzdy
- Daň z příjmů ze závislé činnosti
- Zaměstnanecké benefity
- Cestovní náhrady, svátky a přesčasy
- Náhrada mzdy
- Dovolená
- Zákonné pojištění odpovědnosti za škodu
Čtvrtletní povinnosti mzdové účetní
Uzavření kalendářního roku
- Výpočet mzdy v celém roce a mzdový list
- Roční mzdové zúčtování
- ELDP
- Údaje pro statistiku a výkaznictví
Ukončení pracovního poměru
- Povinnosti zaměstnavatele při skončení pracovněprávního vztahu
- Odstupné
Kurz na míru, firemní školení, firemní vzdělávání
je kurz, který organizátor vytvoří za zakázku.
A to buď zcela podle Vámi zadaných parametrů včetně probíraných témat nebo pouze přizpůsobením místa a počtu účastníků.
Tímto způsobem se typicky připravují kurzy pro zaměstnance jedné firmy, pak je používán pojem firemní školení nebo firemní vzdělávání.
Stejně tak ale lze objednat kurz na míru soukromě, například v individuálním jazykovém vzdělávání.
Jak objednat firemní školení
- V případě kurzů na míru je vždy třeba jednat s konkrétním pořadatelem kurzu.
- Firemní školení obvykle vyřizuje HR oddělení společnosti nebo manažer a zadávají pořadateli své požadavky.
- Zjistěte přibližný tematický rozsah a počet účastníků firemního školení a časové možnosti
- Vyhledejte společnost, která firemní vzdělávání pořádá. Informaci najdete v nabídce kurzů na míru nebo na stránkách jednotlivých společností.
- Zašlete poptávku firemního školení spolu se svými kontaktními údaji. Pořadatelé Vás obvykle kontaktují a domluví podrobnosti. Následně zašlou přesný rozsah firemního školení, jeho podmínky a cenu.
- Pořadatelé firemních školení obvykle nabídnou vlastní prostory nebo akce probíhá v prostorách objednatele.
To bývá časté u dlouhodobějšího firemního vzdělávání, například u firemní výuky jazyků nebo u firmních školení bezpečnosti.
Konference
je setkání jednotlivců a zástupců společností, které daná oblast zajímá.
Na konferenci můžete zjistit názor více zainteresovaných stran na danou problematiku, podebatovat se zkušenějšími kolegy i s konkurencí.
Konference obvykle pokrývá širší oblast témat a skládá se z přednášek, prezentací a diskuse. Konference bývají vhodným místem k prezentaci společnosti nebo produktu.