Pořadatel: |
Verlag Dashöfer
Společnost Verlag Dashöfer patří v České republice dlouhodobě k předním poskytovatelům odborných informací. Provozovatel jedinečných on-line databází v oblasti B2B a B2G.
|
Typ: | veřejný kurz , konference |
Vybraný termín: | 12.06.2024 |
Cena bez DPH: | 4 490 Kč https://www.kursy.cz/?product=SKPOZN24&wa=wwwstudium |
Cena s DPH: | 5 433 Kč |
Lektor: | doc. Ing. Kamila Míková CSc. , Ing. Tereza Fišerová , Mgr. Ing. Eva Singrová , Ing. Kamila Lacinová |
Více informací o kurzu | |
Lektor - profil: |
doc. Ing. Kamila Míková CSc. Absolvovala VŠCHT v Praze, vědeckou hodnost CSc. získala v oboru chemie a analýza potravin, habilitaci v oboru základy konzervace potravin. Působila nejprve jako odborný asistent na VŠCHT, Ústavu konzervace potravin a... |
Lektor - kontakt: |
www.kursy.cz/33/lektor... |
Lektor - profil: |
Ing. Tereza Fišerová Absolvovala Fakultu chemicko-technologickou na Univerzitě Pardubice, obor Hodnocení a analýza potravin. Působí jako odborný poradce v oblasti značení potravin, je auditorkou a školitelkou ve firmě Uniconsulting s.r.o. |
Lektor - kontakt: |
www.kursy.cz/33/lektor... |
Lektor - profil: |
Mgr. Ing. Eva Singrová Vystudovala obor Potravinářská chemie a technologie na Vysokém učení technickém v Brně a o 2 roky později dokončila program Právo a právní věda na Masarykově univerzitě v Brně. Působí na Ústředním inspektorátu Státní zemědělské a... |
Lektor - kontakt: |
www.kursy.cz/33/lektor... |
Lektor - profil: |
Ing. Kamila Lacinová Vystudovala obor Chemie a technologie potravin na Univerzitě Tomáše Bati ve Zlíně. Působila nejprve jako inspektorka SZPI. Momentálně pracuje ve společnosti UniConsulting s.r.o. jako auditor a odborný poradce. |
Lektor - kontakt: |
www.kursy.cz/33/lektor... |
Vedeno v jazyce: | česky |
Tvrzení na přední straně obalu jako vhodný marketingový nástroj
V dnešní době překypují obaly potravin různými tvrzeními, které jsou velmi často pro zákazníky matoucí a klamavé. Dozvíte se, jaké vhodné claimy lze použít pro různé typy potravin. A jak tvrzení správně formulovat, aby splňovaly legislativní požadavky, a zároveň byly marketingově atraktivní.
Označování doplňků stravy se zaměřením na tvrzení
Poptávka po doplňcích stravy neustále roste a výrobci tohoto trendu využívají. Jejich snahou je vytvořit co nejatraktivnější obal pro spotřebitele, kde budou uvedeny zdravotní benefity, který právě jejich výrobek přináší. Pro specialisty z marketingu bývá někdy snadné nechat se unést a deklarovat tvrzení, která jsou v rozporu s legislativou. V prezentaci se dozvíte, jakým formulacím se při nabízení doplňků stravy vyhnout a které jsou naopak přípustné, jelikož jejich uvádění je typické právě pro tento typ potravin.
Nový algoritmus pro výpočet Nutri Score
Nutri-Score je dobrovolný systém označování výživové hodnoty potravin a nápojů na přední straně obalu výrobku formou loga s pětibarevnou škálou. Jeho cílem je informovat spotřebitele o zdravotních výhodách nebo nevýhodách potravin v tržní síti. Je v platnosti od roku 2017, avšak původní výpočet se stal předmětem kritiky vzhledem k zastaralosti či nepřiměřenosti některých doporučení. Od ledna 2024 vstupuje v platnost nový algoritmus pro výpočet Nutri-Score, který spočívá v nové kategorizaci potravin a ve změně bodového hodnocení. Jeho cílem je zpřísnění hodnocení některých potravin, které navzdory vyššímu obsahu některých nežádoucích živin jako je cukr nebo sůl, byly na stupnici Nutri-Score stále hodnoceny poměrně pozitivně. Podle nového postupu si tak některé výrobky, zejména ty s vyšším obsahem cukru nebo soli, pohorší, a naopak některé dosud negativně hodnocené potraviny jako jsou např. oleje nebo tučné ryby získají lepší hodnocení.
Označování potravin z pohledu dozorového orgánu
Státní zemědělská a potravinářská inspekce je orgánem státního dozoru zejména nad bezpečností, jakostí a řádným označováním potravin. Označování potravin představuje důležitou komunikační linku mezi výrobce a spotřebitelem. Na základě správného označení může spotřebitel učinit informovaný výběr potraviny, která vyhovuje jeho individuálním potřebám. Nedostatky a chyby v označování vedou nejen ke klamání spotřebitele, ale nesprávné označení a z něj plynoucí nevhodné použití potraviny může v některých případech ohrožovat zdraví spotřebitelů.