Určeno pro: mzdové účetní, personalisty, vedoucí pracovníky a pro všechny další zájemce o informaci z této oblasti
Dohody a jejich náležitosti
Informační povinnost
Povinnost zaměstnavatele rozvrhovat pracovní dobu u dohod – pravidla a podmínky • důležitá novinka – dohoda o rozvrhování pracovní doby se zaměstnancem • forma a její nové podmínky, jak využít v praxi, dopad na překážky v práci
Dohody a práce na dálku – podoba dohody, co je dobré v dohodě uvést, když si může zaměstnanec pracovní dobu rozvrhovat sám – nutné vyčlenění dohody o rozvrhování pracovní doby zaměstnancem do 31.12.2025
Důležitá změna v odměňování dohod, možnost sjednat odměňování s přihlédnutím k příplatkům • podmínky a pravidla
Ukončování dohod a podmínky nutnosti odůvodnit výpověď z dohody
Možnosti dohodářů žádat o pracovní poměr
Dohody a překážky v práci
Zápočet náhradních dob do doby odpracované pro limity rozsahu práce a dovolenou
Dohody a odměňování • principy příplatky
Povinnosti respektovat nepřetržité denní, týdenní odpočinky a pravidla evidence odpracované doby
Zaměstnání malého rozsahu • dohody z pohledu pojištění a zdaňování
Změny související s dohodami a vybrané další od 1.1.2025
Změny v limitech pro vznik pojištění a způsob výpočtu u DPP
Zavedení dalších dávek nemocenského pojištění a podmínky • kdy mohou být vyplaceny
Změny ve srážkové dani u dohod, změna limitu a změna hranice výpočtu, sjednocení se sociálním pojištěním
Minimální mzda a další nové parametry pro sociální pojištění a daň
Změna ve výpočtu průměrného výdělku
Dovolená u dohod – základní přehled • změny a upřesnění od 1.1.2025