Cílem Benchmarkingu je zjištění pozice vlastní společnosti na trhu a její zlepšení na základě srovnání s konkurencí. Důraz je kladen na využití vlastních předností a potlačení vlastních nedostatků. Součástí zlepšení je i učení se od konkurenčních společností. Společně s metodou Quality Function Deployment poskytuje Benchmarking velmi progresivní nástroj pro dnešní průmyslovou praxi.
Obsah kurzu:
- Benchmarking a pohled do historie
- Všeobecné podněty k benchmarkingu
- Úvod do terminologie benchmarkingu
- Co je benchmarking?
- Co není benchmarking?
- Překážky a omezení
- Kde lze Benchmarking využít?
- Jaký je z Benchmarkingu užitek?
- Typy benchmarkingu
- Benchmarking výkonový
- Benchmarking funkcionální
- Benchmarking procesní
- Benchmarking interní
- Benchmarking externí
- Modely benchmarkingu
- Model benchmarkingu firmy Xerox
- Model benchmarkingu APQC
- Model benchmarkingu EFQM
- Benchmarking v automotive praxi
- Jak automobilky detailně zkoumají cizí vozy?
- Portál: A2MAC1
- Je Benchmarking legální?
- Kodex vedení Benchmarkingu
- Ukázka koncernové databáze benchmarkingu
Kurz je určen pro:
zaměstnance z oddělení managementu kvality, auditory, Zmocněnce PSCR, zástupce návrhu a vývoje produktu a procesu, projektového managementu, výroby, nákupu, SQA atd.