Pro účtárnu se stává digitalizace a automatizace běžnou součástí každodenní rutiny, proto jsme pro Vás připravili tento program. Náš vzdělávací cyklus projde účetní agendy jednu po druhé z pohledu automatizace. Kurz bude čistě praktický, zákony a znění paragrafů budeme probírat jen okrajově, a to z pohledu souladu nástrojů s platnou legislativou. Ukážeme si, jak snadno a rychle implementovat a obsluhovat zvolené nástroje v různých účetních agendách. Ze školení si odnesete znalost důležitých kritérií pro výběr dostupných nástrojů na trhu.
Komu je Akademie určena:
Akademie je určena převážně účetním a finančním manažerům, kteří mají kompetenci dané nástroje vybírat, nastavovat i obsluhovat. Kurz cílí na účtárny, kde je více než jeden člověk, ale spoustu tipů může pomoci i OSVČ účetním.
Obsah Akademie:
Obsah Akademie bude přizpůsoben nejnovějšímu vývoji v tomto dynamickém oboru.
1. den – čtvrtek 7. 11. 2024
Vysvětlíme hlavní požadavky z pohledu bezpečnosti a efektivního využití nástrojů. Ukážeme, jak posoudit nákladovou stránku vybíraných technologií.
GDPR v rámci elektronických úložišť a komunikací
Kritéria účetního SW, případný přechod na nový účetní sw nebo jeho vyšší verzi
Nastavení a práce s pracovními nástroji – laptop
Využívání, nastavení, propojení jednotlivých aplikací
Nastavení práv a rolí lidí v týmu do jednotlivých sw a aplikací
Sdílené úložiště
Interní a externí komunikace
Požadavky pro výběr vhodných nástrojů (soulad s legislativou)
- Rozložení práce týmu a jeho adaptace na nové nástroje a role na účtárně
- Potřebná kapacita jednotlivých rolí na účtárně
- Složení týmu a jeho nové role
- Psychologická adaptace a zajištění angažovanosti týmu na změnách a vizích
- Timesheety a příprava na automatizace
- Nastavení agend jako faktoru pro vyhodnocení nasazení automatizací a nových nástrojů
- Sledování a vyhodnocování rentability klientských zakázek
- Sledování a vyhodnocování utilizace lidí a kapacit
- Plánování tržeb vs. kapacita týmu jako podklad pro dlouhodobé rozhodování
- Souhrn požadavků pro výběr nástrojů
2. den – středa 13. 11. 2024
Předáme know-how o kompletním workflow dokladů přijatých. Ukážeme, jak pomocí základních pracovních nástrojů (mail, Google Disk, Dropbox) zajistit automatizovaný příjem dokladů od externích i interních partnerů tak, aby se od první chvíle šetřil čas na straně účetní i partnera bez vícenákladů.
Fakturační email
Ukázka vyčítání a napojení účetní program
Zaškolení na agregované kontroly seniora
Ukázka různých workflow schvalování
Příkazy k úhradě přímo z účetnictví
Souhrn požadavků pro výběr nástrojů
- Roboti
- Co je RPA a na jaké procesy se využívá
- Konkrétní příklady využití na účtárně
- Úspory, ceny, návratnost, přínosy, náklady
3. den – středa 20. 11. 2024
Ukážeme všechny možné procesy zadávání pokladních dokladů přes propojené aplikace, importy, vyčítání i hromadné zaúčtování vč. konkrétních příkladů.
Zaúčtování banky importním souborem
Automatické účtování – homebanking
Automatické párování
Příkazy k úhradě zajistit automatizovaně
Přímá integrace účetního sw na e-shop
Vedení skladů přímo v účetním programu a automatické účtování
Projdeme různé možnosti účtování tržeb. Vysvětlíme úroveň detailu účtování tržeb pro reporting. Ukážeme importní soubory a přímé napojení e-shop s účetním programem.
Projdeme konkrétní reportingové sestavy přímo z účetních dat dostupných na pár kliknutí.
Pravidelný přehled závazků a pohledávek vč. procesního využití
Měsíční výsledovky vč. vyhodnocení
Reporty na míru – jak jednoduše sestavit definovatelný výkaz přímo v účetním programu i mimo něj s automatizovaným napojením