Program semináře:
• Veřejná zakázka na informační systémy a software – vymezení základních pojmů.
• Zadavatel provozuje informační systém (často celá léta), který je třeba (najednou) „přesoutěžit“, jak postupovat dál, aneb začátek „krásného“ příběhu.
• Předběžné tržní konzultace s potenciálními dodavateli VZ na informační systém – jak je vést a dozvědět se potřebné informace?
• Problematika tzv. Problematika vendor lock-in
• Zadávací podmínky na informační systém – co mají obsahovat a co naopak nikoliv?
• Dílo – servis – rozvoj – exit: základní kvarteto každé smlouvy na informační systém.
• Technická specifikace VZ na SW a informační systémy jako základní dokument zadávacího řízení – specifika, rozsah, rizika a základní požadavky.
• Náležitosti smlouvy na informační systém (licence, dílo, implementace, údržba a servis, rozvoj, exit).
• Zadávací řízení na informační systém: režim, kvalifikace, způsoby hodnocení, práce se vzorkem (pro posouzení nebo hodnocení nabídky).
• Jak vybrat kvalitního dodavatele informačního systému (hodnocení kvality, práce se vzorky, požadavky typu no-go)?
• Software as a service řešení, proprietární software a open source software jako součást poptávaného informačního systému.
• Možnosti prodloužení smlouvy se stávajícím dodavatelem bez soutěže o veřejnou zakázku (JŘBU, změna závazku) – úskalí a rizika, možnosti postupu zadavatele.
Očekává se živá diskuse s účastníky založená na jejich vlastních zkušenosti a kazuistice.