Online seminář: Finanční kontrola obcí a příspěvkových organizací

Tento vzdělávací kurz/seminář pořádaný společností Eduzone, s.r.o již proběhl.
Doporučujeme kurzy s podobnou tematikou níže nebo si můžete vybrat z kategorií:
Účetnictví , Obce, města, magistráty, kraje

Název      Cena     
TECHNICKÉ ZHODNOCENÍ A OPRAVY MAJETKU - účetní a daňové aspekty
STUDIO W   Praha   2 904 Kč s DPH
27.10.
2020
DPH V PŘÍKLADECH - podrobný výklad pro začátečníky a mírně pokročilé - 2denní
STUDIO W   Praha   5 808 Kč s DPH
29.10.
30.10.
2020
On-line vysílání: Výpočty ve mzdové účtárně – pro začínající a mírně pokročilé mzdové účetní
VOX   u vašeho počítače   1 290 Kč 
29.10.
2020
On-line vysílání: Konto pracovní doby – praktický návod krok za krokem
VOX   u vašeho počítače   1 490 Kč 
30.10.
2020
MZDOVÉ ÚČETNICTVÍ SE ZÁKLADY PERSONALISTIKY - rekvalifikační kurz akreditovaný MŠMT probíhá ve 23 městech po celé ČR + elearning ZDARMA
Orange Academy   České Budějovice   8 990 Kč 
31.10.
19.12.
2020
MZDOVÉ ÚČETNICTVÍ SE ZÁKLADY PERSONALISTIKY - rekvalifikační kurz akreditovaný MŠMT probíhá ve 23 městech po celé ČR + elearning ZDARMA
Orange Academy   Plzeň   8 990 Kč 
1.11.
27.12.
2020
On-line vysílání: Aktuální změny v účetnictví a daních 2020/2021
VOX   u vašeho počítače   1 890 Kč 
2.11.
2020
On-line vysílání: Moderní controlling a reporting
VOX   u vašeho počítače   4 770 Kč 
2.11.
26.11.
2020
On-line vysílání: Srážky ze mzdy, exekuce, osobní bankrot
VOX   u vašeho počítače   2 390 Kč 
2.11.
2020
ON-LINE webinář DPH v roce 2020 a změny pro rok 2021
ANAG   Praha   1 562 Kč 
2.11.
2020
Velká novelizace zákoníku práce 2020/2021
INTEGRA CENTRUM   Brno   2 000 Kč s DPH
2.11.
2020
Maraton s Ivanou Pilařovou
INTEGRA CENTRUM     2 600 Kč s DPH
3.11.
2020
Novela zákona o pohřebnictví
INTEGRA CENTRUM   Hradec Králové   1 900 Kč 
3.11.
2020
Obec a voda
INTEGRA CENTRUM   Praha   2 300 Kč 
3.11.
2020
On-line vysílání: Nehmotný a hmotný majetek – účetní a daňové aspekty aktuálně a pro rok 2020/2021
VOX   u vašeho počítače   1 890 Kč 
3.11.
2020
On-line vysílání: Porovnání podnikání fyzické vs. právnické osoby z daňového a účetního hlediska včetně optimalizačních propočtů
VOX   u vašeho počítače   1 790 Kč 
3.11.
2020
Specialista na s. r. o.
Verlag Dashöfer   Praha   27 709 Kč s DPH
3.11.
18.11.
2020
Správa místních poplatků
INTEGRA CENTRUM   Olomouc   1 900 Kč 
3.11.
2020
Stavební zákon - umisťování a povolování staveb
INTEGRA CENTRUM   Zlín   1 900 Kč 
3.11.
2020
Vidimace a legalizace - aktuálně
INTEGRA CENTRUM   Ostrava   1 900 Kč 
3.11.
2020
  Stránka 1 z 34   Další
20 z 679 termínů

Obsah již proběhlého kurzu

Jak obce a kraje, tak i příspěvkové organizace podléhají různým formám kontrol. Je proto užitečné znát, kdo má právo případně povinnost kontrolu provádět, podle jakého právního předpisu, jaká jsou oprávnění a povinnosti osob, které kontrolu provádí, jaká jsou práva a povinnosti osob kontrolovaných.

Cíl semináře

V oblasti kontrol prováděných u obcí, krajů a u jimi zřízených příspěvkových organizací se stále v praxi vyskytují pochybnosti, zda je postupováno v souladu s předpisy, zda jsou správně zvoleny cíle (programy, plány) kontrol, zda musí být dodržena předepsaná struktura informace o výsledku kontroly a o zjištěných nedostatcích (protokol o kontrole, zpráva o výsledku přezkoumání hospodaření, zpráva o ověření účetní závěrky, auditní zpráva interního auditora…), jaké jsou důsledky zjištěných nedostatků, komu a kdy a jakou formou je potřeba zjištěné nedostatky oznámit.
V oblasti kontrol dotací nejsou v praxi správně rozlišovány postupy finančních kontrol v případě dotací poskytovaných dle zákona 218/2000 Sb. (ze státního rozpočtu nebo EU) a dle zákona 250/2000 Sb. (z rozpočtu ÚSC a RR), dále nejsou dostatečné znalosti týkající se termínů pro uplatnění práva zjistit kontrolou porušení rozpočtové kázně a na to navazující zvolený způsob archivace dokumentů v případě, kdy je obec nebo p.o. příjemcem dotace.
V případě, že je obec, kraj nebo DSO poskytovatelem finanční podpory ze svého rozpočtu, bývá v praxi zaměňována kontrola „na místě“ a kontrola „od stolu“ z hlediska aplikace správné části zákona o finanční kontrole.
Cílem semináře je, aby účastníci semináře získali dostatečné znalosti nejen v oblasti teoretického uplatnění správných právních předpisů, ale i praktická doporučení, výkladová stanoviska a vzory písemností.

Komu je seminář určen

Seminář je určen vedoucím pracovníkům orgánů veřejné správy rozhodujících o kontrolách zřízených organizací, žadatelů a příjemců veřejných finančních podpor, dále pracovníkům tyto kontroly provádějících, pracovníkům zabezpečujících podklady pro schvalování účetních závěrek a pro přezkumy hospodaření, pracovníkům účtáren (jak z hlediska správného účtování důsledků zjištěných chyb, poskytování správných podkladů kontrolám a zajištění archivace dokumentů vyhovující právním předpisů). Dále je seminář určen všem pracovníkům kontrolovaných osob, kteří budou s kontrolujícími spolupracovat, dále i těm, kteří budou rozhodovat o případných námitkách, o odvolání, o žádostech o prominutí atd.

Program

Živé vysílání 9:00 - 13:00 hod

  • Přehled legislativního rámce.
    • Právní předpisy
      • zákon č. 250/2000 Sb., zákon č. 218/2000 Sb., zákon o finanční kontrole, prováděcí vyhláška a jejich významné změny týkající se podávání ročních zpráv v r. 2020, významné změny pro info o závažných zjištění, zákon o kontrole, zákon o přezkoumávání hospodaření ÚSC, zákon o obcích, vyhláška o schvalování účetních závěrek,
    • Závazné informace MFČR, MVČR, ostatní
      • aktuální metodická pomoc CHJ, roční zpráva, podpory interního auditu, metodika MVČR, stanoviska KAČR
  • Specifické podmínky kontrol podle Zákona o finanční kontrole
    • Vymezení pojmů, působnost kontrolních orgánů – obcí, krajů, poskytovatelů dotací
    • Veřejnosprávní kontrola u zřízené p.o. nebo u příjemců nebo žadatelů o dotace
      • procesní pravidla, povinnost řídit se kontrolním řádem, práva a povinnosti kontrolované osoby, kontrolujícího a osoby povinné, obsah, náležitosti a doručování protokolu o kontrole
    • Programy kontrol
      • V r. 2020 je nutno programy kontrol upravit a přizpůsobit nové struktuře roční zprávy, tj. například principy 3E, nakládání s majetkem, správa pohledávek, finanční kontrola (vnitřní kontotrolní systém – řídící kontrola), veřejné zakázky atd, dále například hospodářská činnost, náklady, daňová rizika, inventarizace, finanční hospodaření, vztahy mezi zřizovatelem a organizací, tvorba a použití fondů, porušení rozpočtové kázně, zaměření dle analýzy rizik pro různé typy p.o.
    • Vyhodnocení výsledků kontrol
      • povinnost zveřejnění, závažná zjištění - informace na MFČR všichni, roční zprávy nově, jen ti, kteří mají interní audit nebo provádí VSK, zpětná vazba a kontrola nápravy nedostatků
  • Ostatní druhy kontrol organizované zřizovatelem
    • cíle těchto kontrol, způsob provádění kontrol, oprávněné osoby kontroly provádět,
  • Přezkumy hospodaření – stručné informace
    • kdo podléhá, kdy možnost volby kontrolora, rozdíl auditor x kraj, vazba mezi zákonem o přezkumu a kontrolním řádem, dozor nad přezkoumáním vykonaném auditorem
  • Finanční kontrola dotací – stručné informace
    • Z hlediska příjemce - obce, kraje i p.o.
    • Z hlediska poskytovatele – obce, kraje

Další informace

Každý účastník kurzu obdrží CERTIFIKÁT o jeho absolvování, který může využít ve svém CV v části o doplňkovém odborném vzdělávání.
V ceně semináře je zahrnuta dopolední kávová přestávka, oběd o 2 chodech a odpolední kávová přestávka.

Forma semináře - živé vysílání (online seminář). Není potřeba nic instalovat ani stahovat - živé vysílání sledujete  pouze po jednom kliku na odkaz, který obdržíte emailem.

Živé vysílání sledujete přímo na PC, notebooku nebo tabletu ve svém prohlížeči (Google Chrome, Mozilla Firefox nebo Safari) z pohodlí Vašeho domova či kanceláře. Během semináře lze pokládat prostřednictvím chatu dotazy lektorovi.