VYJEDNÁVÁNÍ VE SPECIFICKÝCH SITUACÍCH - 2denní
STUDIO W
https://www.studiow.cz/detail-kurzu/vyjednavani-ve-specifickych-situacich-2denni-P005-20211-2021-06-01
Pořadatel:
STUDIO W
|
|
|
Typ: |
veřejný kurz
, kurz
|
Vybraný termín: |
01.06. - 02.06.2021
|
Popis termínu: |
9 - 17 h. |
|
Místo: |
učebna Studia W, 1. patro, Karlovo nám. 319/3, Praha 2
|
|
Cena bez DPH: |
9 500 Kč
https://www.studiow.cz/detail-kurzu/vyjednavani-ve-specifickych-situacich-2denni-P005-20211-2021-06-01
|
Cena s DPH: |
11 495 Kč |
Popis ceny: |
9 500 Kč (s DPH 11 495 Kč) v ceně studijní materiály, občerstvení, oběd |
|
Vedeno v jazyce: |
česky |
|
Místo: |
Adresa konání kurzu
učebna Studia W, 1. patro, Karlovo nám. 319/3, Praha 2
|
STUDIO W
Společnost je v oblasti profesního vzdělávání dospělých jednou z největších a nejvyhledávanějších firem v České republice.
mapa se načítává ...
Popis kurzu
A. CENOVÉ VYJEDNÁVÁNÍ pro dodavatele
Určeno pro obchodníky (obchodní zástupce, manažery pro klíčové zákazníky, prodejce), vyjednavače, obchodní manažery a všechny, kteří občas musí o ceně vyjednávat.
Cíl: Absolventi tréninku budou podstatně lépe zvládat pro mnohé kritickou fázi obchodního vyjednávání – vyjednávání o ceně. Naučí se účinně čelit i tvrdému tlaku na snižování ceny, a to prostřednictvím zasazení vyjednávání do jiného rámce. Tím, že budou ve vyjednávání aktivní, nebudou jen zoufale odrážet zákazníkův tlak, ale budou pracovat s cenou systematicky.
Naučí se argumentovat ve věci ceny, nebudou se bát svou cenu sdělit, vyšší cenu nebudou považovat za nevýhodu bránící prodeji, ale dokážou ji chápat v širších souvislostech.
Obsah:
* Vliv ceny na rozhodování o koupi, souvislost ceny a přínosu služby či výrobku pro spotřebitele či uživatele
* Emoce a racionalita v rozhodování
* Fáze vyjednávání, kdy hovořit o ceně
* Proč přesunout vyjednávání o ceně až na závěr jednání a jak toho dosáhnout
* Argumentace – konstrukce argumentů, jejich načasování: má-li můj výrobek či služba pro zákazníka unikátní přínos, pak mám šanci vyjednávat o ceně
* Argumentace benefitem pro zákazníka
* Cenové námitky a jejich zvládání
* Nejčastější námitky vztahující se k ceně:
* Reakce na námitku „Je to drahé.“
* Reakce na námitku „Konkurence mi nabízí úplně totéž co Vy, ale za nižší cenu.“
* A další námitky
* „Cena je to jediné, na čem záleží“ – častý a fatální omyl mnoha vyjednavačů, techniky, jak se tohoto svazujícího mýtu zbavit
* „Kdybychom byli levnější, tak bychom toho prodali mnohem více“ – způsoby překonání této škodlivé představy aneb „jsou ti nejlevnější skutečně vždy těmi nejúspěšnějšími?“
* Konkrétní postupy, techniky a triky pro zvládání cenového nátlaku
* Sleva jako sice ten nejjednodušší, ale také drahý a mnohdy naprosto zbytečný způsob, jak dostat zakázku
* Vliv slevy na výslednou marži
* Práce s ústupky v cenovém vyjednávání
* Nejobvyklejší chyby v cenovém vyjednávání
* A něco málo počítání…:-)
Metody výuky: Teoretické minimum v rozsahu cca 1 hodiny. Dále si účastníci na praktických cvičeních vyzkouší vyjednávání v různých situacích s různými typy „protihráčů“, naučí se správně argumentovat a zvládat námitky, zejména ve vztahu k ceně.
Při následném rozboru si účastníci uvědomí některé teoretické zásady pro úspěšné cenové vyjednávání a z nich plynoucí poučení pro praxi.
Při semináři je použita kamera, modelové situace jsou následně účastníkům promítnuty a analyzovány.
Termín konání: 1. června, 9 - 17 h. (oběd)
B. VYJEDNÁVÁNÍ S VELKÝMI A SILNÝMI ZÁKAZNÍKY aneb David a Goliáš
Motto: „Pokud ze sebe uděláme ovci, vlci nás sežerou.“
Vyjednávání se zákazníky řádově většími, než jsme my sami, často vedou k porážce. Když už se podaří k vyjednávání dostat, často končí pouze tím, že „Goliáš“ předloží své požadavky a my je buď přijmeme, nebo odcházíme bez dohody.
Hlavní příčinou neúspěchu je to, jak k takovému jednání přistupujeme. Dopředu se sami pasujeme do role toho malého, kdo nemá v rukou žádné trumfy a je odkázán na vůli toho druhého. Předem si odůvodníme svou budoucí prohru, aniž bychom přemýšleli nad tím, zda a jak můžeme vyhrát. Tím se dostaneme do role výše zmíněné ovce a na jednání jdeme v podstatě jen proto, abychom se mohli nechat sežrat.
Přitom to ale není nutné. Každý, tedy i onen zákazník - gigant, má své zájmy, a pokud se nám podaří přispět k jejich naplnění, máme výraznou šanci uspět.
Určeno pro majitele či zaměstnance malých a středních firem, kteří vyjednávají nebo chtějí vyjednávat s velkými tuzemskými i mezinárodními společnostmi.
Cíl:
* Naučit se zvládat strategii a techniku vyjednávání s výrazně většími zákazníky
* Naučit se pragmaticky a věcně stanovit své vyjednávací cíle, zhodnotit své šance na úspěch a důvěřovat si
Obsah:
* Zdroje síly vyjednavače
* Hlavní chyby při jednání s partnerem - zákazníkem řádově větším, než jsme my sami
* Zájmy a postoje ve vyjednávání
* Vyjednávací taktiky – vyjednávání s velkým partnerem musí začít dlouho před tím, než usedneme k vyjednávacímu stolu
* Umění rozkrýt sféry vlivu ve velké firmě, abychom vyjednávali nejen správně, ale také se správnými lidmi
* Změna kontextu vyjednávání v případě, že se nevyvíjí správným směrem
* Způsoby, jak obrátit síly partnera ve svůj prospěch
* Manipulativní techniky ze strany „Goliáše“ (nátlak, vyhrožování, ironie, lhaní aj.), jejich rozpoznání a obrana proti nim
* Konkrétní příklady z praxe a jejich rozbor
Metody výuky: Seminář je velmi interaktivní, účastníci jsou zapojeni do celého procesu. Modelové situace, hry, videoanalýza, řešení konkrétních situací účastníků.
Termín konání 2. června, 9 - 17 h. (oběd)
Kurzy a semináře v sekcích
Komunikační dovednosti , Prezentační dovednosti , Obchodní dovednosti